Στο νέο βιβλίο «Πώς λειτουργεί η Google», ο εκτελεστικός πρόεδρος και πρώην διευθύνων
σύμβουλος, Eric Schmidt, και ο πρώην ανώτερος αντιπρόεδρος των προϊόντων της εταιρείας, Jonathan Rosenberg , «φανερώνουν» τα τέσσερα χαρακτηριστικά βάσει των οποίων κάθε υποψήφιος βαθμολογείται (σε μια κλίμακα από το ένα έως το τέσσερα).
Ας δούμε τα τέσσερα κριτήρια:
1. Ηγεσία
Οι συνεντευξιαστές πρέπει να καταλάβουν μέσα από τη συζήτηση πως στο παρελθόν οι υποψήφιοι έχουν δράσει σαν ηγέτες, είτε επειδή τους είχε ανατεθεί κάποιο έργο στο οποίο έπρεπε να καθοδηγήσουν μια ομάδα, είτε επειδή η ίδια η φύση του ρόλου το απαιτούσε. Στόχος είναι να δουν αν είναι σε θέσει να οργανώσουν και να καθοδηγήσουν μια ομάδα.
2. Γνώσεις πάνω στον τομέα
Η Google ψάχνει για άτομα τα οποία έχουν διάφορες ικανότητες και ενδιαφέροντα, αλλά θέλουν να είναι οι καλύτεροι στον τομέα τους. Η εταιρεία ψάχνει ενδιαφέροντα άτομα, που να μπορούν να ενσωματωθούν στην ομάδα και τα οποία να είναι οι «καλύτεροι της αγοράς».
3. Γενική γνωστική ικανότητα
Η ικανότητα επεξεργασίας πληροφοριών και επίλυσης προβλημάτων είναι ένα από τα βασικά κριτήρια πάνω στα οποία η εταιρεία κρίνει τους υποψηφίους της. Δεν δίνουν τόση σημασία στα πτυχία, αλλά περισσότερο στο τρόπο με τον οποίο σκέφτονται οι υποψήφιοι. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο σε κάθε συνέντευξη ζητείται από υποψήφιους να δώσουν απαντήσεις σε θέματα που σχετίζονται με τη θέση εργασίας ώστε να δουν πως θα αντιδρούσαν σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
4. Googleyness
Εκτός από τις γνώσεις, η εταιρεία εξετάζει τους υποψηφίους της βάσει των «Googley» στοιχείων. Δηλαδή πως μπορούν να διαχειριστούν ασαφή ζητήματα, πόσο άμεσα αντιδρούν, τη καινοτομία, την προσοχή που δίνουν στα άτομα και τη συνεργατικότητα τους. Η λίστα δε σταματάει εκεί αφού ανάλογα τη θέση τα χαρακτηριστικά ποικίλουν.